Adrian Ciocălău

De ce NU recomand asigurarea CASCO de la OMNIASIG

În general îmi place să fiu precaut așa că tot impul am avut asigurare CASCO la mașină. La cea pe care o conduc acum, încă din 2006 de când am cumpărat-o.

Prima poliță CASCO am încheiat-o la BCR Asigurari care ulterior s-a transformat în OMNIASIG. Preț bun, toată lumea mulțumită. Până în 2013 am avut pe la începuturi un incident minor care s-a lăsat cu capota revopsită. La vremea respectivă (se numea încă BCR Asigurări) totul a decurs fără probleme, s-a platit la timp, prima de asigurare în anul următor cred că a crescut ușor. Nu știu cu cât dar din moment ce nu îmi amintesc înseamnă că a fost ceva neglijabil.

La începutul acestui an, pe 16 ianuarie mai precis, ceasul rău, pisica neagră, avarie mai serioasă la partea din față a mașinii: bară smulsă, aripă înfundată, prinderile de la radiator și faruri rupte, etc. Prima avarie serioasă din viața mea. Vina mea! Noroc că aveam CASCO! Sau aproape…

Au urmat pașii firești: constatarea daunei, deschiderea dosarului de daună la OMNIASIG, intrarea în reparație. În afara problemei cu capota de care vă ziceam, mașina nu a mai fost lovită, toate piesele erau cele originale. Am insistat la service și la asigurator ca piesele pe care le comandă să fie piese originale. Mi se pare absolut firesc: dai jos piese originale, pui piese originale. Procedurile au durat destul de mult însă într-un final s-au comandat piesele și cei de la service au început reparația.

Mai nou, piesele le comandă asiguratorul și nu service-ul. Cei de la service folosesc o platformă în care specifică piesele de care au nevoie, cei de la asigurări primesc lista, aprobă și lansează comanda. Furnizorii de piese auto licitează și sunt aleși ca să le livreze către service.

Trec zile bune până când cei de la OMNIASIG își fac treaba și piesele ajung la service… După alte câteva zile primesc telefon de la service: mașina e gata! Era deja 4 februarie adică trecuseră deja 18 zile de când mașina a intrat în service!

Bucuros că în sfârșit pot să-mi iau mașina merg la service. Acolo, stupoare! Mașina mea arăta de parcă tocmai fusese tunată cu o pereche de faruri cumpărate din târgul auto de la Vitan! Cel mai ieftin și mai prost far din plastic pe care l-am văzut în viața mea. Unul era deja mătuit prevestind felul în care ar fi arătat după câteva luni de mers cu ele pe mașină… Cer explicații de la service și refuz să ridic mașina. Sunt trimis la OMNIASIG pentru a clarifica situația, pentru că piesele au fost comandate de ei.

Primesc și o listă cu piesele comandate. Din cele 19 repere de pe listă: 10 aveau producător PORSCHE, radiatorul era OEM – Valeo – 6 repere erau AM PREMIUM și minunea de faruri era AM – producător DEPO. Ca să clarificăm lucrurile:

  1. OEM = Original Equipment Manufactured
  2. AM PREMIUM = After Market Premium
  3. AM = After Market

Adică în ordine piese bune, piese ok și „doar dacă n-ai CASCO, e pe banii tăi și chiar n-ai ce face”. Coform spuselor celor de la service, s-au comandat piese originale sau OEM doar acolo unde nu exista producător AM, adică unde n-au avut ce face. Asta cu toate că am insistat în repetate rânduri ca piesele să fie originale iar cei de la service au specificat acest lucru în platforma folosită pentru constatarea daunei.

Am lăsat mașina la service și am început să fac sesizări și reclamații la OMNIASIG. Prima dată am depus o cerere de înlocuire a celor două faruri, cerere pe care am depus-o în 4 februarie cu număr de înregistrare la sediul OMNIASIG din Brașov. Au trecut două zile în care nimeni nu m-a contactat.

În 6 februarie am depus încă o sesizare online pe site-ul www.omniasig.ro la rubrica OMNIASISTENTA. Că numere de telefon sau alte modalități de contact direct nu ai pe site… În afara unui email de confirmare, nu am mai primit nimic câteva zile.

În 7 februarie găsesc pe LinkedIn profilul directorului direcției de Asigurări Auto de la OMNIASIG – Robert Mirea. Adaug contactul, aflu adresa de email și-i trimit un mesaj cu situația mea. Se zice că „până la Dumnezeu te mănâncă sfinții”. Zic hai să încerc direct la Dumnezeu…

În 12 februarie aflu încă o adresă de email de la un domn care s-ar părea că se ocupă cu daune la OMNIASIG – Teodor Neagu.  Îi trimit și acestuia un email în care-i scriu toate detaliile despre situația în care mă aflu. Toate: număr poliță, număr dosar daună, etc. Minune! Pentru prima oară, la 8 zile de la prima sesizare mi se răspunde. Cu o mare rupere de … dar tot e un început (copy-paste):

buna  dimineata  distinse domn,

va rog mult eventual sunati ma la tel 0753 xxx xxx

spuneti mi va rog ce anume face ca acest dosar sa stagneze ?

vreau sa va ajut dar nu am detalii

imi puteti da detalii ?

Repet, în email-ul pe care i l-am trimis erau toate detaliile de care avea nevoie! Același domn răspunsese anterior la email-ul pe care l-a trimis service-ul cu un răspus la fel de idiot: ce mașină e și care e anul de fabricație…

Îl sun, vorbesc, explic, sunt sfătuit să-i trimit un email în care să specific că sunt de acord să mi se înlocuiască farurile DEPO cu unele BOSCH sau HELLA OEM. Merită menționată și întrebarea pe care mi-a pus-o: „De cât timp sunteți clientul nostru?”. Eram client din 2006. De 7 ani! „Aaaa… păi atunci trebuie să rezolvăm!” Mă întreb ce se întâmpla dacă eram client de ieri…

În 14 februarie îi trimit din nou un email în care îl rog să îmi spună care e stadiul în care se află dosarul meu… Primesc un răspuns la fel de miserupist ca toate de până atunci (din nou copy-paste):

va salut distinse domn,

va rog mult spuenti mi cine este l;ichidator pe acest dosar, ca sa il trimit dumenalui spre analiza

zi buna

Eu eram cel care trebuia să știu numele lichidatorului! Întâmplător îl știam. Îl văzusem în email-ul pe care cei de la service îl trimiseseră cu multe zile în urmă exact acestui domn care solicita acum această informație. Îl interesa foarte tare cazul, nu-i așa?

Îi răspund și după alte câteva zile minunea se întâmplă: primesc o pereche de faruri HELLA care arată absolut decent și pe care le accept și în sfârșit, la mai bine de o lună de la accident pot să-mi ridic mașina.

Ce trebuie să învățați din experiența mea cu OMNIASIG? (posibil să se aplice și în cazul altor asiguratori)

  1. Chiar dacă ai CASCO la mașină, nu fii naiv să crezi că ai scăpat de orice problemă în caz de accident
  2. Să nu ai încredere în nimeni! Spune-le foarte clar celor de la service să nu monteze nicio piesă pe mașină până nu îți dai acordul!
  3. Mergi la service ori de câte ori e nevoie pentru a vedea în ce stadiu e mașina. Ca să fii sigur că respectă punctul 2.
  4. Fii nesimțit, amenință din prima cu OPC, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, Bruce-Lee sau pe cine mai cunoști. Atât cei de la service cât și cei de la asigurări au recunoscut că montează cele mai ieftine piese. Dacă ține, ține. Dacă nu, nu. Ei încearcă!

Polița mea CASCO la OMNIASIG va expira în câteva zile. Prima de asigurare a fost anul trecut 265 de euro. Astăzi am primit oferta de reînnoire:

situatia pt. reinnoire, cf. actualelor conditii OMNIASIG tinand seama de faptul ca RD (rata daunei)/ anul anterior = 1019 % (…)

Prima anuala = 698 EUR/ an

Așadar, OMNIASIG aproape mi-a TRIPLAT prima de asigurare datorită daunei pe care mi-au despăgubit-o. Singura daună mai serioasă de 7 ani de când le sunt client și a doua în total. Cred că opiniile mele despre OMNIASIG după toate cele scrise nu mai are rost să le scriu explicit, le puteți deduce singuri. Vă las pe voi să trageți concluziile.

Eu vă dau un singur sfat: evitați să încheiați polița CASCO la OMNIASIG sau fiți cu ochii cât cepele și respectați cele trei puncte de mai sus în caz de daună!

VN:F [1.9.22_1171]
Ți-a plăcut această postare? Dă-i un vot!
te rog să aștepți...
Rating: 4.8/5 (82 votes cast)