Site icon Adrian Ciocălău

Pentru cine scriem comunicatele de presă?

Deschid internetul” (cum ar zice un amic dușman cu tehnologia) și unul din primele lucruri care îmi captează atenția e un ”comunicat de presă” legat de (re)lansarea unui website de turism. Nu contează care, nu dăm nume. Și titlul comunicatului zice așa: ”Turismul online se mută în mare viteză pe www. nudămnume. ro”. Apoi, într-unul din primele paragrafe se continuă:

”Ultra-modern, intuitiv şi rapid, noul sistem de rezervare www. nudămnume .ro este rezultatul a doi ani de muncă asiduă a specialiştilor Nu Dăm Nume din domeniile turism, marketing şi IT.”

Uau, zic. Trebuie să văd despre ce e vorba! Cu siguranță e ”ceva big” de care trebuie neapărat să aflu. Titlul comunicatului și tonul sigur, mega-optimist din primele paragrafe m-a făcut deja curios. Good job pentru echipa de PR / marketing, din nou zic.

Intru pe site-ul cu pricina și descopăr un site normal, modest chiar aș putea spune. Banal. Obișnuit. Cu un logo caraghios și mici greșeli de layout. Care nu aduce nimic nou. Încă un site al unei alte agenții de turism. Nimic în neregulă cu asta, însă… trebuie să fie ”ceva”, îmi spun din nou, pentru că doar ”turismul online se mută în mare viteză” pe site-ul ăsta! Și pentru că are contor de trafic instalat, fac clic pe el să văd măcar câte sute de mii de vizitatori are zilnic.

Constat că astăzi, până la această oră (n.r. e ora 9:50 când scriu acest articol) a avut 12 vizitatori… Ieri, au fost în total 172 de vizitatori. Cam cât are un site cât de cât cunoscut într-un moment mai slab al zilei. Ca să vă faceți o idee, asta înseamnă aproximativ locul 200 în topul site-urilor de turism din România înscrise pe trafic.ro. Ca să vă conturați ideea și mai clar, primul site din acest top (categoria ”Turism”) are azi, până la această oră 3,300 de vizitatori. De 275 de ori mai mult decât site-ul pe care s-a mutat turismul online…

Atunci, care-i faza? Ce-i cu titlurile astea cu pretenții de adevăr absolut? ”Turismul online se mută pe site-ul x”. Direct pe locul 200!

Eu înțeleg rolul PR-ului și al marketingului. Încerc să mă prind singur cum se face. Dar bunul simț îți zice nu poți să faci reclamă la Logan și să-l prezinți ca pe un Merdedes. Degeaba o faci. Clientul va simți mirosul de plastic ieftin când se va sui în mașină.

Atunci când ai un produs nou, care nu și-a câștigat (încă) un loc în piață (aici vorbim de online) e oare o strategie bună să începi să te ridici singur în slăvi? Oare chiar crezi că nu se prinde nimeni că ai 100 de vizitatori pe zi? E bună strategia asta sau mai bine îți vezi lungul nasului și mizezi pe atuurile tale, chiar dacă nu sună chiar atât de boombastic?

Oare înșelarea așteptărilor nu face mai mult rău decât bine? Voi ce credeți?

Exit mobile version