Azi am facut un drive-test cu Dacia Duster. De fapt a fost mai mult “o tura” decat un drive test, oricum destul sa-mi fac o parere.
Overall, exterior arata bine, design simplist, bine proportionata, rotile o idee cam mici dupa gusturile mele dar una peste alta e mai mult decat ok.
La interior, lucrurile nu mai stau chiar atat de bine. Prima impresie atunci cand m-am urcat la volan a fost ca urc intr-o masina second-hand de prin anii ‘90, nicidecum intr-un model abia lansat. Important de precizat este ca modelul pe care l-am condus era “varful de gama”, varianta “Laureat” (parca asa-i zice), 4×4, 1.5 dci care costa vreo 18.000 euro, daca am inteles bine.
Prima oara iti sare in ochi, sau mai bine zis in nas, mirosul de plastic ieftin. Am urcat de multe ori in masini noi, am avut la un moment dat chiar o masina noua, deci am o idee cam care ar trebui sa fie “mirosul de nou”. Urmatorul lucru care iti atrage atentia – cel putin la “varful de gama” – este plasticul maro-lucios care se gaseste pe manerele portierelor si pe bord, inclusiv consola centrala si volan. Este absolut grotesc. Daca n-ar fi fost o masina din showroom as fi jurat ca posesorul le-a procurat din talcioc si le-a lipit personal sa-i dea o “nota personala”, pe langa manelele care probabil ar fi urlat in boxe. In plus, pentru ca sunt lucioase, erau pline de praf care probabil se lipeste de el oricat ai incerca sa-l stergi. Arata ca o masina in care nu s-a mai facut curat de 6 luni din cauza asta. Modelul asta mai avea si scaune imbracate in piele, la fel si volanul. Banchetele aratau ok insa pe volan, imaginati-va piele + plastic ieftin + “ornamentele” maro-lucioase…
Ce nu mi-a mai placut la interior a fost consola centrala “foarte verticala” si incomod de folosit, torpedoul minuscul, si buzunarele usilor fata in care incape o revista si nimic mai mult. Pentru mine e esential sa intre macar un pet de 1.5…
Singurul capitol care mi-a placut la interior este pozitia de condus, spatarul moale si comod al scaunului si spatiul. Spatiul este din belsug, atat la cap (eu mai aveam doua palme pana la tavan) cat si la picioare pentru celelalte locuri. In spate loc berechet, la fel si in dreapta. A… volanul e reglabil doar pe inaltime. Un alt minus din punctul meu de vedere.
Motorizarea e decenta, chiar binisor as putea spune. Masina are vreo 1,2 tone si 110 CP sunt destul de ok. Nu exceleaza la demaraje dar are reprize bune. In schimb trebuie sa dai din schimbator in draci. Are 6 viteze si imediat “cere” urmatoarea treapta. Suspensia nu pot sa spun ca mi-am dat seama cum e pentru ca n-am apucat sa abordez prea multe viraje… Gropile si denivelarile le absoarbe foarte ok. Directia mi-a placut, precisa, masina reactioneaza imediat la schimbarea directiei.
Verdict
Din punctul meu de vedere masina merita cumparata doar daca ai neaparat nevoie de tractiunea integrala si n-ai mari pretentii la interior. N-am apucat sa merg pe teren accidentat sau sa urc pante sa-mi fac o idee dar banuiesc ca se comporta bine. Sa dai 18.000 de euro pe ce am condus eu azi mi se pare o tampenie.
PS. Am uitat sa mentionez atitudinea sictirita a celui care m-a insotit in pseudo drive-test (un angajat de la Euro-Motor Brasov). Inteleg ca i-au stricat week-end-ul cu porcaria asta, dar asta nu e treaba mea. Mai ca m-ar fi scuipat decat sa se urce (iar) in dreapta. Am scos cu clestele de la el cate un “da”, “nu”, “aici faceti dreapta”, in rest n-a scos o vorba. S-o fi prins oare de la bun inceput ca oricum n-as da banii pe asa ceva?
frate ne lasi:)) . tu spui ca ai condus varf de gama,ceea ce nu reiese din poza. pentru ca varfu de gama, are rotita aceea pentru controlul de tractiune “2WD” , “ÄUTO” si inca o inscriptie. plus, cutie de 6 viteze. eu am condus duster la drive test si am ajung lejer cu ea pana la 120 km/h pe o portiune foarte mica de drum. masina s.a comportat foarte bine , avea 1.5 dCI 110 bhp. la interior fata de logan,si fata de multe modele de SUV-uri , se comporta foarte bine.
la demaraje, daca nu stiai, prima viteza , este folosita mai mult sa te scoata din situatii penibile in care ramai cu masina blocat, sau in alte situatii. masina se comporta foarte bine pentru ce a fost conceputa, iar in prima viteza, te duci cu ea in jur de 7 km/h ,apoi te poti juca foarte bine cu restul vitezelor pentru ca raspunde foarte bine. cursa scurta si trecerea la comenzi de schimbator pe cabluri, ambreiaj hidraulic si acc pe potentiometru ajuta foarte mult masina. pot spune , ca la volanul unui Duster,s.a urcat un necunoscator:). fa mai multe teste cu ea, sa vezi ca.ti schimbi parerea, dar nu vb pana nu este ferm convins de ea
daca spui ca se misca aiurea , atunci ca spui ca nissan qashqai nu e masina reusita,pentru ca este facuta pe platforma nissanului. iar daca te uiti pe dedesubtul dusterului vezi suspensie independenta si sasiu de qashqai.. dar na…
Alex, poza e de pe net, nu am avut camera sa fac poza la masina. In rest, e o parere personala. Cred ca am avut si am condus destule masini ca sa-mi pot da cu parerea.