Anvelope de iarnă: noi sau second hand?

De când conduc, chiar și pe vremea când legea nu impunea acest lucru, am avut două seturi de anvelope la mașină: unul de vară și altul de iarnă. Pentru că indiferent ce conduci, indiferent ce putere sau ce sisteme electronice de asistență la frânare are mașina ta, singurul punct de contact cu șoseaua e prin intermediul pneurilor. Și vorba celor de la Pirelli – „Power is nothing without control”.

anvelope-iarna-215-55r16-nokian-w-95t-8mm-dot2012

Și de fiecare dată am optat pentru anvelope noi și neapărat set de patru bucăți. Auzeam diverși cunoscuți că și-au luat „două pe față” că alea de pe spate mai merg și „fața trage”, sau că și-au găsit second hand pe la nu știu ce depozit și strâmbam din nas.

Încă sunt de părere că e preferabil să pui un set complet de patru anvelope de același tip și același an de fabricație, pentru că nu e importantă doar aderența pe puntea unde ai tracțiunea ci pe toate cele patru roți.
În ceea ce privește discuția „Anvelope noi sau second hand?” mi-am mai schimbat un pic optica. Concret, dacă până acum respingeam ideea de second hand, mărturisesc că mi-am mai nuanțat părerile. Și asta pentru că astă vară mi-am cumpărat pentru prima oară un set de patru anvelope de iarnă second hand: Nokian, 215/55R16, fabricate în 2012 în Finlanda, cu 8 mm profil rămas. Tot setul la 600 de lei, în condițiile în care o bucată, nou, costă peste 400 de lei.

Având jantele de vară pe 18” prețul pentru o anvelopă de iarnă pe dimensiunea asta era foarte mare și în plus nu recomand să tot scoateți anvelopele de pe jante iarna și apoi primăvara. A trebuit să investesc și într-un set de jante (l-am luat tot second hand și tot de pe net) și dacă tot am făcut-o, am ales jante mai mici, pe 16”.

Deci se pare că m-am înșelat. Se pot găsi și anvelope second hand bune la prețuri mult mai mici decât cele noi, însă trebuie să cauți cu atenție și să fii sigur că:

  1. Anul de fabricație este recent – n-aș cumpăra anvelope mai vechi de trei ani.
  2. Profilul este încă bun, adică mai are suficientă „carne” pe el.

Anul de fabricație îl verificați folosind DOT-ul de pe anvelope iar profilul folosind un aparat electronic de măsură dacă aveți așa ceva sau folosindu-vă de indicatorii de uzură de pe profil. De regulă sunt doi indicatori de uzură ai căii de rulare, niște nervuri aflate în principalul canal longitudinal. Profilul trebuie să fie peste acești indicatori. Din câte știu eu, unul dintre ei este la 1.6 mm și reprezintă punctul de la care poți să arunci anvelopele iar al doilea este la 4 mm, la anvelopele de iarnă. Acesta indică punctul sub care anvelopele de iarnă devin ineficiente. Nu știu sigur dacă anvelopele de vară au doi indicatori sau doar unul singur la 1.6 mm.

Dacă vă cumpărați anvelopele second hand de pe internet, deci nu aveți cum să le verificați personal, solicitați vânzătorului fotografii detaliate cu inscripția DOT-ului și dacă acesta are instrument de măsură a uzurii, o poză cu valoarea indicată de acesta.

Vă mai dau un pont: pe pieseauto.ro vă puteți face un cont și puteți posta o cerere gen „caut anvelope mărimea X, etc.” Vânzătorii care obișnuiesc să publice anunțuri pe acest site primesc cererea și vă ofertează. Scăpați de căutare și alegeți oferta cea mai bună. Dacă nu vă grăbiți, puteți găsi oferte foarte bune. Ideal ar fi să vă cumpărați anvelopele de iarnă, vara și invers. Cu siguranță economisiți 25-30% doar procedând astfel.

Ți-a folosit acest articol?

Click pe o stea pentru a vota!

Evaluarea medie 0 / 5. Număr de voturi: 0

Niciun vot până acum. Fii primul care votează!